Archiwum luty 2012


lut 22 2012 Jak w zabawny sposób przybliżyć dzieciom...
Komentarze: 1

Już nie tylko dzieci, ale i młodzi dorośli nie pamiętają czasów PRL-u. Wielki sukces wydanej przez IPN gry Kolejka, której nakład wyczerpał się w ciągu kilku dni, pokazał że zainteresowanie tematem podanym w formie zabawy jest ogromne. Niedawno na rynku pojawiły się niezależnie dwie gry ze skrótem PRL w tytule. Gry te na pewno spotkają się z zainteresowaniem nie tylko ze strony nauczycieli szkół i przedszkoli, ale także rodziców i dziadków. Przy okazji rodzinnej rozgrywki, będziemy mogli powspominać i opowiedzieć młodszemu pokoleniu o absurdach tamtych czasów. Poniżej prezentujemy obie gry, które są już dostępne na stronie edusklep.pl.

Gra Domino PRL została przygotowana z myślą o graczach w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Jest to wersja domino z obrazkami przedstawiającymi przedmioty kojarzące się z tamta epoką. Przy okazji rozgrywki nauczyciel lub rodzic może dopowiedzieć kilka słów o wylosowanych obrazkach, pomóc dzieciom zrozumieć dlaczego dana rzecz znalazła się na obrazku. Przy następnej grze to dzieci mogą zostać zapytane o to ile zapamiętały z opowieści na temat danego obrazka. Jest to gra przede wszystkim ćwicząca pamięć i koncentrację, a przy tym w zabawny i lekki sposób przekazująca najmłodszym historyczną wiedzę.

GZ-0043_zebra_0043

Gra planszowa PRL jest pozycją skierowaną do starszych graczy. Przypomina nieco grę w Eurobusiness, z tym, że głównym zadaniem gracza jest zakup samochodu. A przy tym naprawdę trzeba się nakombinować, bo same pieniądze nie wystarczą. Gra gwarantuje długie godziny dobrej zabawy zarówno dzieciom jak i dorosłym. Zapraszamy do zabawy!

GB-0042_bączek_0042

edusklep : :
lut 17 2012 Niższe ceny dostaw
Komentarze: 0

Od dzisiaj robiąc zakupy w edusklep.pl zapłacisz mniej za przesyłkę. Dostawa na terenie całej Polski już od 14 zł kurierem.

Koniecznie sprawdź nowe koszty dostaw!

edusklep : :
lut 17 2012 Kryteria wyboru tablicy interaktywnej - nie...
Komentarze: 0

Niedługo rusza program "Cyfrowa Szkoła", dyrektorzy szkół staną między innymi przed dylematem jaką tablicę interaktywną wybrać. Na rynku jest sporo tańszych i droższych pozycji, warto jednak dokładnie przyjrzeć się ofercie i przemyśleć zakup tak, aby w przyszłości nie żałować swojego wyboru. Aby pomóc Państwu w wyborze przedstawiamy główne kryteria, jakimi należy się kierować przy zakupie tablic interaktywnych.

1. Stosunek ceny do jakości

Najczęściej szukamy produktu o maksymalnej funkcjonalności i trwałości, a jednocześnie jak najtańszego. Rozumiemy doskonale, że budżet szkoły zawsze jest ograniczony, a potrzeb jest więcej niż funduszy, jednak w przypadku tablic interaktywnych wybór taniej pozycji ma podwójne dno. Często okazuje się, cena takiej tablicy przez cały okres użytkowania staje się dużo wyższa. Pamiętajmy, że inwestycja nie zawsze spłaca się na początku, jeśli wybierzemy tablicę wykonaną z dobrych komponentów, trwałą, od uznanego producenta, na pewno zapłacimy więcej, ale za to mamy długą gwarancję oraz pewność, że tablica będzie nam służyła latami nawet przy bardzo częstym użytkowaniu. Natomiast przy wyborze tańszej opcji po pewnym czasie okazuje się, że nie tylko nie mamy możliwości zareklamować tablicy (bo producent zniknął już z rynku), ale nawet nie jest możliwa jej naprawa. Nie pozostaje nam nic innego jak zakup nowego sprzętu.

2. Trwałość

Wiadomo, że w szkole tablica jest narażona na różnego rodzaju drobne uszkodzenia i zarysowania. Trzeba się upewnić, że tablica po zarysowaniu powierzchni nadal będzie sprawnie funkcjonować. Taką gwarancję daje producent tablic Qomo. Inną kwestią, na którą należy zwrócić uwagę jest to, czy tablica jest obsługiwana tylko za pomocą specjalnego urządzenia (które w przypadku zgubienia lub zniszczenia, czyni tablicę zupełnie niezdatną do użytku, a jego wymiana jest droga), czy można używać zwykłych pisaków przeznaczonych do tablic. Ważne jest też sprawdzenie ile lat gwarancji daje producent.

3. Łatwość użytkowania

Aby tablica dobrze służyła zarówno nauczycielowi jak i uczniom, należy dowiedzieć się, jakie oprogramowanie jest dołączone do produktu. Często zdarza się, że producenci do samej tablicy dołączają tylko okrojoną wersję oprogramowania, a kolejne moduły trzeba osobno dokupić. Należy dokładnie sprawdzić co wchodzi w skład pakietu sprzedawanego z tablicą.

782766_8

Jeśli mają Państwo więcej pytań odnośnie tablic, chętnie udzielimy wyczerpujących odpowiedzi. Prosimy o kontakt.

edusklep : :
lut 09 2012 Międzynarodowe Targi Zabawek w Norymberdze...
Komentarze: 0

W dniach od 1 do 6 lutego br. przedstawiciele edusklepu odwiedzili Międzynarodowe Targi Zabawek w Norymberdze, podczas których swoją ofertę zaprezentowało 2700 wystawców z 63 krajów. Targi przyciągnęły 79 tys. odwiedzających. 160 000 m2 powierzchni wystawienniczej podzielono na 12 grup produktowych. Liczną grupę spośród wystawców stanowili producenci zabawek edukacyjnych i pomocy dydaktycznych, których produkty są dostępne w ofercie edusklepu. Zaprezentowano wiele nowych produktów, które swoją premierę będą miały w 2012 roku i już wkrótce zostaną zaprezentowane na stronach www.edusklep.pl.
 

 
 
 
 
 
 
003-Spielwarenmesse_image_660
 
 
 
 
 
 
DSCF4441
 
 
 
 
 
 
edusklep : :
lut 03 2012 Cyfrowa szkoła
Komentarze: 0

Już od marca 2012 roku rusza nowy program MEN Cyfrowa szkoła. Program ma na celu osiągnięcie przez około 400 szkół ze wszystkich województw w Polsce funkcjonalności szkół cyfrowych. Na realizację przedsięwzięcia Ministerstwo planuje przeznaczyć 50 mln zł.
Przedsięwzięcie obejmuje 4 obszary:

- e-nauczyciel - przygotowanie nauczycieli do komunikowania się z uczniami i rodzicami oraz prowadzenia dokumentacji szkolnej z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych

- e-zasoby edukacyjne (e-podręcznik) - uzupełnieniem oferty elektronicznych zasobów informacyjnych oraz zapewnienie dostępu do bezpłatnych e-podręczników

- e-szkoła - zapewnienie szkołom nowoczesnych pomocy dydaktycznych takich jak tablice interaktywne czy laptopy

- e-uczeń - zapewnienie uczniom, szczególnie tym zagrożonym cyfrowym wykluczeniem, dostępu do nowoczesnych pomocy dydaktycznych.

Celem programu jest rozwijanie kompetencji zarówno nauczycieli jak i uczniów w zakresie stosowania technologii informatyczno-komunikacyjnych w komunikacji oraz przystosowanie tych grup do funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym.

Organy prowadzące publiczne szkoły podstawowe będą mogły składać wnioski o wsparcie finansowe na zakup nowoczesnych pomocy dydaktycznych m.in. przenośnych urządzeń komputerowych dla nauczycieli i uczniów, umożliwiających realizację programu nauczania z wykorzystaniem technologii informacyjnej. Nauczyciele szkół zakwalifikowanych do programu będą zobowiązani do samokształcenia w organizowanych przez e-moderatorów międzyszkolnych sieciach nauczycieli. Obowiązkowe będzie też organizowanie lekcji otwartych z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Zakończenie realizacji programu jest przewidziane na czerwiec 2013 roku.

edusklep : :